A great day! :)

Idag har jag haft riktigt roligt. Först var jag på kören och idag var det riktigt roligt och dom som var där är dom jag gillar bäst så det var riktigt kul! Dessutom gillar jag alla sånger vi sjunger! :D Efter det skulla jag och Vanessa träffa en tjej som heter Abby som kände en kille som jobbar på cirkus så vi skulle få gå gratis MEN, vi åkte fel och hamnade på andra sidan stan istället så vi struntade i det, vi går nästa söndag istället! :) Istället gick vi och åt middag på VIPS, jag tog en ceacersallad, fy tusan vad jag saknat sallad <3 mums! Sedan gick vi mest runt och pratade och flummade, pratade om Tyskland, Sverige och USA med stereotyper, kulturskillnader, Obama, Irak, todo! haha :p

Sedan vid 22.30 då vi skulle börja åka hemmåt så gick allting fel. xD...först gick vi till en metro, då kommer tjejerna på att dom ska vara på andra sidan så vi säger hejdå och dom går. Jag går på min metro, kollar på skylten och inser att min station inte står med. -Fan, jag är på fel sida, tänker jag och springer ut precis innan dörrarna stängs och över till deras sida. Jag sprang allt vad jag hade för jag ville kolla på Abbys karta så jag var tvungen att komma dit innan dom gick på sin metro. Jag hinner, Vanessa säger att -ja men du ska jag ju åka med den här, det sa du förut! Jag går på deras metro, inser att jag tänkt på fel station och att jag egentlligen skulle åkt med den andra så jag hoppar av igen xD och springer tillbaka till andra sidan igen. Men det slutar inte här, sedan så ropade dom ut på min metro att den skulle sluta gå vid plaza de castilla, som tur är har jag en annan metro som jag kan åka därifrån, jag tar den och kommer fram till pio 12e. Väl där så tänkte jag ta bussen men jag fattar inte deras konstiga tidtabeller så jag frågade ett par och lyckligtvis kom det en buss sedan (den sista) för idag är constitution day så det är super söndag som jag kallar det! xD Well, well, jag kom hem iallafall! ;)


Abby & Vanessa! Det är så kul att jag har typ bara kort på andra och dom
har jbara kort på mig o andra. xD Should be the opposite.

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Tack sötis =)



fått en bra start på dagen?

2009-12-07 @ 10:41:34
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: mam Lisa

Verkar virrigt det där med metron :) då är det skönt med gångavstånd till jobbet ;) men om en månad är det jag som krånglar med bussar och tunnelbanor :( usch jag blir nervös av bara tanken!

kramis

2009-12-07 @ 15:18:59
Postat av: Göran

Hon till höger ser ut att heta Jennifine :O

2009-12-07 @ 17:03:32
Postat av: Isabelle

jasså? :P hehe

2009-12-07 @ 19:51:37
URL: http://isabellesmadrid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0