Lördag

Tjollahopp! :-)

vilken kall dag det är idag!! burrr....4 grader har termometern stått på hela dagen och tydligen ska det inte bli varmare på ett tag.. Som grädden på moset har jag tappat bort mina fina vantar :(:(...glömde dom förmodligen på restaurangen vi åt lunch på idag... bah. Surt. Annars så har det varit en mycket angenäm dag! Hade en mysig morgon med familjen och lekte med flickan ett tag. Sedan vid 13.00 åkte jag in o mötte Moa och vi åt lunch på en härlig resturang men tyvärr var servicen mycket dålig, vilket den är överallt här. Personalen är oftast väldigt rädd för turister..när dom hör att man inte pratar spanska så typ ignorerar en helt. Nåväl, sedan mötte vi upp Elsa och shoppade lite mer julklappar. Därefter blev det en snabb visit på El Prado! Det är gratis från 18.00 så vi gick tid o sprang runt där i en timme ungefär. Jag fick massor av flashbacks från skolresan vi gjorde i ettan på gymnasiet. Museet ligger nämligen väldigt nära där vi bodde och dessutom gick jag förbi resturangen där vi åt tillsammans sista kvällen, minnen, minnen. :)

Nu ska jag gå ut o vara lite social med familjen, tror flickan har sin kusin här också. Kanske leker lite med dom även om mamman är väldigt noga med att jag ska vara ledig på mina lediga dagar. :P


..denna enorma kö mötte oss först när  vi kom, (den fortsätter lika långt bakom hörnet) men efter cirka en kvart var den borta! :D


..mer kö! x)


En suddig Moa med "Moa posen" ;)


en FANTASTISK bild på mig  & Moa ;P


en hemskt dålig och suddig bild på mig och en potatisomellett. Mamman tyckte jag skulle hålla i stekspaden för
då skulle de ut som jag gjort den men jag kan avslöja att så var inte fallet. ;)..mina spanska matkunskaper är inte så avancerade än.



hasta luego!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0