lördagkväll

..har precis kommit hem från en dag på stan och sitter nu o kollar på Sjundehimmlen. Har saknat det programmet jättemycket och nu hittade jag det på Disney channel av alla kanaler. x) kul! Iallafall mötte jag upp Vanessa vid klockan 16. Vi började på Sol som vanligt och gick runt bland massa affärer, vi gick åt andra hållet än det vi brukar så det var mycket nytt. :p.. sedan åt vid chorros + choklad som är en spansk efterätt, ganska äcklig om ni frågar mig. Det smakade som chicken nugets (?) som man doppar i choklad.. Sedan gick vi in på El corte ingles, verkligen en favorit att bara strosa runt i, så mysigt men dyrt. På kvällen började det bli mer folk och sedan mer,mer,mer...helt SJUKT mycket folk..jag har aldrig i mitt liv varit på en plats med så mycket människor. Man stod packade som sillar och var tvugna att stanna och vänta i flera minuter precis som en bilkö...och vi fattade inte varför men sedan fick vi reda på att det var julmarknad på plaza major! Vi gick dit..(gick o gick..vi väntade,köade, knökade och trängde oss fram) och tog oss en titt men det var inte så mycket att se, mest hattar o konstiga grejer.

Sedan promenerade vi o hamnade i La latina, ett fint område som jag gillar mycket, vi kom också till Palacio real som jag inte sett än så det var kul. Jag såg det när jag var här med klassen för 4 år sedan så då kom massa minnen tillbaka! :D Därefter käkade vi lite middag, jag tog ett glas vin och patata bravas, vilket är potatis med STARK sås och Vanessa tog en öl ( tysk så den smakade bra tyckte hon ;D) och crockettas. Sedan flummade vi runt lite på stan o hade riktigt kul och sedan började jag röra mig hemmåt vid 23.00 :-) Har ni haft en bra lördag?


Vanessa! :D ..som är med på typ alla mina bilder XD och chorron vi åt.


julmarknaden på plaza major..med EXTREMT mkt människor.


någon fin byggnad vi hittade på våran promenad xD


..en dålig bild på palacio real! :P


Kommentarer
Postat av: mam Lisa

Vi har verkligen haft en supermysig Lördag med firande och mycket god mat och vin :). Lugn o ro har vi haft men nu ska vi ut och julhandla så nu blir det till att konfronteras med folkmassan men så mycket folk som du beskrev lär det inte bli tal om ;) Kramkram Mam

2009-12-06 @ 11:38:57
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

mina ben?

varför då?

2009-12-06 @ 12:25:08
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Anna

Chorros är ju gott :D Fast med socker på!

2009-12-06 @ 13:44:44
URL: http://annajosefinaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0