091022

Buenos diaz!

Nu har alla  gett sig iväg igen och det är lugnt och skönt! ;) Av någon konstig anledning så är det alltid stressigt på morgonen och kvällen här...vi har alltid mycket med tid men ändå så blir det stressigt! Nåväl, om lite mindre än en timme ska jag bege mig till Plaza de españa för att möta upp en annan au pair (facebook is the shit! ;P) för lite shopping, mkt trevligt!! Ska bli kul att träffa någon i min egen ålder och dessutom är hon norsk så jag kan få prata lite svenska (om jag kommer ihåg hur man gör) sedan i eftermiddagen så ska flickan på ballett igen så då blir det garanerat mer stress, haha.

Igår var vi inne i Madrid och jag fick se föräldrarnas kontor, det var jättefint och låg extremt centralt. Det är lite kul att när jag var här för 3 år sedan på skolresa så kommer jag ihåg att vi stod där (precis utanför deras kontor) och lyssnade på en presentation om el parque retiro...inte visste jag då att jag några år senare skulle vara här igen! :)
När vi skulle åka hem så var det &%¤&&%/& mycket trafik! Vi förstod inte varför..klockan var liksom 20.00 och det var helt kaos...men när vi kom hem så upptäckte vi att Real Madrid spelade en match i Madrid så antagligen var det därför det var så mycket trafik, tyvärr förlorade dom matchen. Mamman sa att jag förde otur med mig, haha ;). Om jag ville så kunde vi gå och titta på en match någon gång, det var väääldigt dyrt men hon sa att en gång kan vi iallafall gå! :=)

Nu ska jag göra mig iordning för att gå till metron, det är första gången jag ska åka metron här men det ska nog gå bra! :D Hoppas jag åker åt rätt håll bara :p.

Besitos! ^^

Kommentarer
Postat av: rita

Bella!!!

Det låter som om du har det jättebra! Det klart att man blir lite nere ibland...Skype nästa vecka kanske? jag ska hetsplugga lite till nu men vi hörs! puss

2009-10-22 @ 13:56:23
Postat av: isabelle

javisst, lite skype låter trevligt! =) Plugga lugnt ;)

puss

2009-10-22 @ 15:51:56
URL: http://isabellesmadrid.blogg.se/
Postat av: Irma

Isabelle!

Allt låter jättebra! jag blir så avundsjuk när jag sitter här hemma och läser! Vad du får vara med om mycket! =) Familjen verkar ju hur bra som helst. Jag som just tänkte planera in en skypedate med dig nästa vecka och så hinner rita före =S jaja kan ju höra the news från henne så kan vi prata när du har tid =) Nu har jag bara en dag kvar sen har jag höstlov! äntligen!



Vi hörs! KRAM

2009-10-22 @ 18:41:26
Postat av: isabelle

Irma! :)

haha era tankar är telepatiska, visst kan vi tjöta lite på skype :D..men det funkar inte jättebra, det disconenctar typ var 5e minut, men vi kan prova!

GÖTT med höstlov! :DKraaam

2009-10-22 @ 22:28:10
URL: http://isabellesmadrid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0