Bergochdalbana

Hellluu!

Dålig uppdatering, jag vet men se det som något bra, jag har inte tid att skriva ;). I fredags var första gången jag skulle vara själv med flickan, det gick åt skogen. Hon lyssnade inte på mig, hon grina, hon var otrevlig..och jag kände bara för att kasta in henne i en garderob, ta mitt pick o pack o dra. Sen kom mina underbara värdföräldrar hem och hade ett jätte långt samtal med flickan (som kom o bad om ursäkt) och sedan hade vi en lång disskution om min roll i familjen och hur vi ska få det att fungera. Dom är verkligen jätte stöttande och förstående! :) Igår var en mycket bättre dag, förmodligen den bästa ever. Flickan försökte ju smöra för att få förlåtelse så jag fick massa teckningar, godis, pussar och kramar hela tiden. Sen gick vi för att köpa present till hennes kompis som hon senare skulle på kalas till. Vi köpte även lite halloween dekorationer. Jag fick en ursöt pumpafigur av mamman, hihi. Efter detta var jag själv med flickan i en timme (mamman tyckte det var viktigt att vi försökte igen) och denna gången gick det alldelles strålande! :) Men ibland är det lite svårt att hitta på saker o göra när vi inte kan gå ut, hon får inte kolla på tv/film och inte sitta vid datorn.. hmm.. ideas anyone?

Nåväl, på eftermiddagen åkte jag in till centrum för att träffa en aupair från Tyskland, hon var såååååååååååååå jäkla snäll, amazing! Vi mötte upp med en tjej från Canada och sedan typ 7 andra från jordens a.....vart var jag? flickan kom precis in o fråga om hon fick använda mitt badrum för att kissa x) ..jo jordens alla hörn. Dom var så himla trevliga och vi pratade om att göra dagsutflykter alternativt helgutflykter till några ställen runt omkring, kanske Barcelona eller Salamanca. Jag hann med väldigt mycket shopping också (A)....3 par skor,en plånbok och en tröja ...det blev billigt. Men det var faktiskt min första shoppingtur i Madrid. ^^

Idag ska jag träffa en spansk tjej som bor här i området som ville träffa mig, det är supersociala Isabelle som är i farten nu alltså, haha. Efter det ska jag in till stan igen och träffa den tyska aupairen igen! jag ska nämligen följa med henne på kör. Det är iofs en kör för tyska au pairer men det var tydligen en norska med så Vani tyckte att jag också kunde följa med :p haha. Efteråt ska vi på bio! :) Som ni ser så är det fullt upp här och om helgerna fortsätter så här så kommer jag trivas något enormt!

Beeeeesooooos!

p.s mamma & pappa, jag drömde i natt att ni tagit alla mina saker o satt dom utanför garageporten för att slänga dom..för jag "officiellt flyttat hemifrån". jag vaknade och var skitförbannad så don't touch my stuff!!!! ;)

Kommentarer
Postat av: Mam Lisa

Sjunga i kör! Det är mammas flicka det...;)

Du behöver inte oroa dig för att vi flyttar ut dina saker! Däremot var jag där igår och bäddade din säng med rena nystrukna lakan. Jag står inte ut med att se det så där obebott!! (..och välstädat)

Tips till aktivitet för flickan: veckotidning, sax och lim kan aktivera små barn i timmar :)

Jag träffade Ursula igår och hon berättade att Abbe- hunden är hittad och hemma efter 10 dagar! Bra va :)

Kramkram Mam

2009-10-25 @ 10:05:52
Postat av: isabelle

haha ja eller hur! :), jaa du ser, jag kände på mig att någon var o rotade runt i mitt rum ;). Tack för tipset, jag ska testa det! :D Åh va bra! Jag tänkte på hunden igår faktiskt. Kraam<3

2009-10-25 @ 10:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0