En bra dag!

Idag har varit en mycket trevlig dag, nog en av de bästa hitills faktiskt. :)
Jag åkte in till Madrids centrum imorse, det gick strålande att åka metron och eftersom jag var lite tidig gick jag in på Starbucks (<3) och köpte en kaffe och satte mig o väntade på den norska au pairen. Jag var lite tidig men jag såg en tjej som satt ganska nära mig på Plaza España som var lik hon jag skulle träffa och det såg ut som hon väntade på någon. Därför stegade jag fram för att fråga om det var hon men...icke. Pinsamt! x) Nåväl, sen kom rätt person och vi gick o åt lunch och utbytte lite erfarenheter när det kom till Spanien/hostfamilies/ barn m.m. Efter det så åkte vi till Puerta del sol och mötte upp ytterligaren en norsk och en svensk (från Varberg, komiskt va?:P). Vi strosade runt lite gran och sedan gick vi till ett cafe. Tjejerna beställde in en vattenpipa (som är väldigt poppis här) med jordgubbsmak. Jag testade (lugn mamma, det var utan nikotin ;D) och det var rätt gött, smakade typ som viktväktargodis, haha. På eftermiddagen hämtade vi flickan ifrån skolan och hon skulle egentligen på balett men hon hade ont i magen så vi åkte hem och kollade på film istället, mysigt! :) Sen gjorde vi läxor och dekorerade lite inför halloween i hennes rum, hon äälskar halloween, antagligen för att hon får äta massa godis då. Efter lite tjat och gnabb så kom hon äntligen i säng och nu är föräldrarna iväg på något event med hälsoministerns syster, lite coolt va ;).

Hasta mañana mis amigos! :) Besos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0