God morgon!

God (väldigt tidig) morgon!

Idag ringde alarmet klockan 7.00... O_o ..det gick ganska bra att gå upp så tidigt men det blir nog en liten siesta senare. ;)  Den nya morgonrutinen är att jag går upp, gör mig i ordning, går ut i köket där oftast föräldrarna redan börjat med frukosten och väckt flickan. Vi äter (flickan äter lååååångsamt) frukost som idag bestod av yogurt och bran flakes, kaffe och juice för min del. Fast familjen tycker att jag är lite konstig som både äter yogurt till frukost (som enligt dom är efterätt) och dessutom har i flingor!!! Hallåå, så kan man ju liksom inte göra! ;)  Jag har tänkt att jag ska göra havregrynsgröt till mig men dels vet dom inte vad gröt är (ordet finns inte ens på spanska), dels finns inte havregryn att köpa och dessutom är flickan gluten allergiker så mina grötplaner skiter sig nog. Efter frukost så hjälper jag till att borsta tänder, ta på skoluniformen och fixa frisyren! Tanken är att jag sedan ska gå med henne till busshållplatsen själv men idag gick mamman med för att guida och se till så att jag sätter henne på rätt buss. Imorgon ska jag gå själv, mycket spännande. 

Igår var vi och handlade mat. Mamman sa till mig att jag kunde ta vaaaaaaaad jag ville. Men jag är ingen person som roffar åt mig så jag var lite försiktig och frågade -är det okej om jag tar en sån här? och varje gång så utropade hon JAA, självklart!! Ta fler, två eller tre paket! Iofs är det nog för att jag tror inte hon gillar att handla så hon köper massor på en gång. Sen kommer jag nog att få handla åt henne när jag kan köra bil själv. Just nu undersöker dom försäkring så att jag kan krascha utan att det blir dyrt ;). Jag måste säga att deras specialite är att fickparkera. Mamman kan parkera exakt var som helst. Även om fickan är en halvmeter och bilen två meter så kan hon klämma in bilen iallafall! Mycket fascinerande! x)

Imorse följde jag med till vårdcentralen för att hämta ut ett recept åt mammans pappa (som har cancer för 3:e gången :(...), mamman tyckte nämligen att det var bra o fråga om mitt health insurance card täcker kostnader för medicin etc. om jag skulle bli sjuk och det gjorde det! Goodie goodie! :)

En annan intressant observation är att dom ofta har på sig skorna inomhus. Igår frågade mamman mig om jag brukade gå utan skor hemma? ja! svarade jag.. då sa hon att hon började förstå det nu men först tyckte hon att det var lite underligt att jag inte hade skorna på mig, men att jag får göra som jag vill. ^^  Föräldrarna röker vädigt mycket...vilket är lite jobbigt...men mitt rum är lite av en fristad där dom inte röker vilket är skönt så jag kan andas fritt här inne! ;)  Jag har precis gjort ett spanska test online för att se vilket nivå jag är på och jag fick 42/75 rätt.... inte jättebra! xD men jag lär mig mer snart såklart! Jag har fått massor av kartor av mamman så nu börjar jag känna mig kapabel till att ta mig runt lite mer!

Ojoj, detta blev ett långt inlägg xD...hoppas ni orkar läsa! ;)...lägger in lite fler bilder hade jag tänkt! På mi casa!

Besos!!

P.s snart kan jag nog alla abba låtar utantill, det är flickans favorit! Speciellt mamma mia, men hon gör sin egna version som låter ungefär "mamma mia, here I go agan, mama mama just you are my sister"

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nice du bor :D

2009-10-20 @ 11:45:20
URL: http://annajosefinaw.blogg.se/
Postat av: elle

Orkar läsa?! Quiero todo saber, chica ;)

2009-10-20 @ 12:22:51
Postat av: elle

Orkar läsa?! Quiero todo saber, chica ;)

2009-10-20 @ 12:23:55
Postat av: T-p och Mam

Milda makter, klockan 07.00. Det är ju verkligen tidigt! Själv har jag precis anlänt i Onsala igen efter besök i storstaden och medverkan i SVT24 sändning under 4 timmat live prisutdelning. Idel kändisar, där hade du trivts!

M har lagat god torsk, härligt. Igår var jag på Stockholm Open och kollade tennsi med Hasse och Mette, Tricksy i bilen, hon blir nog helt frisk verkar det som



A bien tot!

Tp&Mamsen

2009-10-20 @ 19:32:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0