Hola!

Goo morrron, goo morron!
Så, nu tänkte jag berätta lite mer om igår. Vid 12 tiden gick vi till parken för att träffa andra barn & föräldrar ifrån området. Där träffade jag en tjej i samma ålder som mig som brukade vara barnvakt åt flickan innan jag kom. Hon var gör trevlig och bjöd in mig på halloweenfest nästa helg. Det verkar som att halloween firas stenhårt här nere. x) Så någon dag i veckan ska vi träffas och inhandla varsin utstyrsel..man måste nämligen klä ut sig... :P
på eftermiddagen begav jag mig till Colon för att möta upp en tysk au pair och kanadensaren (samma som igår) och sedan gick vi till tyska kyrkan där det har anordnats en kör för aupairer i Madrid. Det var helt knasigt!! :P...Det var i tyska kyrkan, med en lärare som knappt kunde tyska (än mindre engelska) och vi sjöng mest på franska... men det var ganska underhållande. :p Kören höll på i två timmar och efter det gick jag & 5 andra för att ta en kopp kaffe. Jag tog en caffe con baileys (stavning?), smarrigt! Därefter åkte jag och tre andra vidare till ett område kallat La Latina och strosade runt lite. Det var sjuukt mycket folk, vilket var väldigt konstigt eftersom det var söndag.. -hallå? är det ingen som jobbar här nere eller? Vi käkade varsin glass o tjöta lite, sen åkte jag hemmåt...eller aa en av tjejerna var jättesnäll och gick med mig till rätt metro (eftersom jag redan åkt vilse 3 gånger) så jag var hemma runt 22.00

Idag äre en ny vecka och nya tag. Jag lovar att varje dag är helt fullspäckad! Idag utvecklingsamtal (för dottern, inte mig xD), imorgon ballett + min språk kurs, onsdag födelsedagskalas för flickan, torsdag ballett igen + språk kursen igen, fredag flickan har ridlektion, lördag halloween fest och jag lovar att massa andra grejer kommer att komma upp as well...haha ojdå... jag är så språkligt förvirrad just nu x). Som igår när vi var och fikade så pendlade det mellan norska/svenska mellan mig o norskan, tyska mellan dom tyska tjejerna och sen gick vi snabbt över till engelska för att kanadensiskan skulle förstå och sen bytte någon plötsligt till spanska.. estoy mycked confused, ja!

Here are some photos and then I'm off! :)


Påväg till den andra metron!

självklart har jag på mig mitt fina halsband-gone-armband som jag fått av mina fina flickor :)
(tyskarna började asgarva när jag visade dom bilden på Bill, jennie ;D)

las chicas! :)..som ni ser är min kamera
ganska dålig tyvärr :(

igen, denna gång med mig i mitten :) i området
La Latina!

jag tror detta var en katedral?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ladda upp bilderna större då så ser man bättre :D

2009-10-26 @ 09:48:01
URL: http://annajosefinaw.blogg.se/
Postat av: isabelle

hmm...okey :p next time! ^^

2009-10-26 @ 10:21:14
URL: http://isabellesmadrid.blogg.se/
Postat av: jänä

DU HAR MIN KJOL PÅ DIG <3 hihi jag tycker bilden på bill är väldigt fin. den för tur med sig.

2009-10-26 @ 12:28:02
URL: http://juxigt.blogg.se/
Postat av: isabräll

haha ja :D jag använder den jättemkt! :D Jaa jag tycker också den är väldigt fin! :) <3

2009-10-26 @ 13:21:08
URL: http://isabellesmadrid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0