Plugg!

Hallåj!

Igår var som sagt första dagen på spanska kursen. Det var ganska svårt men det är bra, då lär man sig mycket! ;)
Vi gick igenom oregelbunden + regelbunden imperfekt och även massor av reseord. Bra att ha! Min grupp är ganska liten, bara 6 personer men dom verkar trevliga. Jag hann inte pratat så jättemkt med dom för dom hade så bråttom iväg efteråt. x) Jag tror att det bara var jag och en annan tjej som var nya igår, resten verkade ha gått där lite längre. Läxor fick vi också! Hela eftermiddagen igår spenderades djupt nergräven i min spanska bok och traglade puse, pusiste, puso, pusimos,pusisteis,pusieron etc... Väldigt roande!

Förresten, det har hänt något med min fot, men jag har ingen aning vad. :S Det kom för 4 dagar sedan ganska plötsligt..det började kännas som när foten fastnar ni vet och man känner att den måste "knäppa" till för att det ska bli bra. Nu har det gått 4 dagar och det blir bara värre! Mest ont gör det när jag gått en bit typ 500 meter då börjar jag halta när jag kommer hem, eller om jag går för en uppförsbacke eller upp för trappor. Men om jag sätter mig och vilar och sedan går igen då känns det ingenting. Comprendeis? Någon som har något tips? Mamman sa att vi får väl gå till doktorn om det inte gått över om ett par dagar.. :(

Idag är det dags för födelsedagskalas för flickan, som fyllde år i juli. Knasigt va? Men tydligen så hade inte barnen & mammorna i området firat henne så de bjöd in sig själva på kalas, så idag blire till att jaga barn! Tjejen som jag ska på halloween fest kommer också, det blir trevligt. Vi ska försöka planera lite inför festen med t.e.x. hur vi ska klä ut oss...jGe mig gärna lite förslag på en bra (läs: billig) halloween kostym

Hasta leugo! Chao.



Kommentarer
Postat av: Mam Lisa

Hej Gumman!

tråkigt med foten! Kommer du ihåg att jag hade precis likadant för någon månad sedan antagligen för att jag gått i "snea" skor. För din del beror det nog på för höga klackar i kombination med mycket traskande! Hoppas det blir bättre! ( vila hjälper) Kul med spanska kursen! Idag ska pappa o jag ut och gå i Bromma, får se hur det känns!

Må så gott! Vi hörs!

P.s Lycka till på kalaset!

Kram Mam

2009-10-28 @ 13:15:39
Postat av: isabelle

ja det kommer jag ihåg! Hmm..kanske men jag har faktiskt inte haft några höga klackar :(

Have fun i Bromma! =)

kraam

2009-10-28 @ 13:42:10
URL: http://isabellesmadrid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0