skola & shopping!

Hejsanhoppsan!

Nu är jag hemma igen och har käkat lunch o så. Är alltid hungrig som en varg när jag kommer hem från skolan. Vi äter ju frukost klockan 07.00 som oftast består av endast en skiva rostbröd (men på dagarna jag har skola försöker jag äta lite mer) och sen är jag inte hemma för ens cirka 13.30! Så mig vill man inte träffa på metron när jag är påväg hem ;)  Jag gjorde också en trevliga upptäckt! Det finns ett Starbucks precis utanför skolan, WOHO! :D Inte så bra för min ekonomi iofs..men skolan är faktiskt bara två dar i veckan så jag tycker det är okej. Lektionen var bra, jag lär mig mer och mer för varje gång och det är ju det som är poängen! ;D Dessutom var det en tjej från Sverige med idag som inte var med förra gången. Hon var supertrevlig och det är alltid gött o få prata lite svenska imellanåt! :)

Klockan 4 kommer min spanska vän hit och hämtar upp mig, så ska vi bege oss ut för lite shopping! :P Kul att få gå med någon som vet vart som är bäst att gå. Jag ska få reda på hur det blir på lördag också, vad som gäller så att säga. Känner på mig att även denna helgen kommer bli en kanon helg :) Vad händer hemma i Svea rike förresten? Jag försöker hålla mig lite updated via facebook + aftonbladet.se men det går la sådär, hehe.

Idag var det väldigt kul att ta in posten förresten! Jag hade nämligen fått ett brev från farmor med en Veckorevyn <3 och 10 euro! Så himla snällt :D..(även om jag inte riktigt kunde läsa allt som stod i brevet) så om någon pratar med henne kan ni väl hälsa att jag blev jätteglad! Jag har skickat ett sms också.

Här kommer lite bilder!



Det fantastiska klassrummet, väldigt stort eller hur!?


Mina böcker!


Jag var lite nervös/stressad när jag tog den här bilden, jag var nämligen ensam i klassrummet men det gick hela tiden förbi folk o jag ville inte att någon skulle se att den knasiga svenskan satt o tog kort på sig själv.


Så här ser en typisk lunch ut! jag failade totalt med kycklingen dock..



Stig Larssons "millenium" filmer är väldigt populära här. Vet inte om dom heter Millenium hemma också? Hittade en två sidor lång artikel i min skvallertidning om den nya filmen: La chica que soñaba  con una cerilla y bidon de gasolina. Om jag överstätter rakt av så betyder det: Flickan som drömde om en tändsticka och en gas tank. Självklart är filmen dubbad på spanska.



Besos! :D

Kommentarer
Postat av: Jens

Hej Isabelle. Det är kul att läsa din blogg: sköna händelser och ditt språk att beskriva deom (öh heter det dem el dom?). Käkade middag med Tomas & Lisa på Kungsholmen i förrgår vilket var trevligt! Inte bestämt än men vi åker ev ner till Onsala till jul och jag hoppas vi ses då så får du berätta mera. /Almodovar Pedro

2009-10-29 @ 21:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0