Super Au pairen!

Imorse satte jag klockan på 06.30, gick upp och duschade och fixade mig. Sedan gick jag ut i köket, upptäckte att ingen annan vaknat än så jag satte i ågng med frukosten. Efter ett litet tag ramlade dom in en och en och till slut satt vi vid köksbordet alla 4. Då berättade pappan att han hade ett förslag. Förslaget gick ut på att dottern skulle lära sig  20 nya engelska ord / månad och efter två månader (om hon klarade testet) skulle vi få bo en helg på ett hotell i valfri stad i Spanien. Wow, tänkte jag! Men hon var inte nöjd. Hon ville nämligen åka till Paris (euro disney) då säger föräldrarna att 100 ord då får hon åka till Paris. WOOOW, tänkte jag (som får följa med) men flickan var inte nöjd. Här i Spanien så firar man att man tar första nattvarden när man är 7-8år och då hade mina värdförldrar gett två kusiner i present att få åka med till euro disney men flickan jag tar hand om ville hellre ta med någon annan ( tror jag, samtalet började bli för intensivt och snabbt här) och börjat stortjuta. Klockan närmar sig 07.40 och vi måste gå 07.55. Hon har inte ätit frukost, inte klätt på sig och inte borstat tänderna. Flickan lämnar bordet och springer upp på sitt rum, tjutande och lägger sig under täcket. Hmm....hur gör jag nu? tänkte jag och såg på klockan som blivit 07.45... 10 minuter okey GO! Jag går fram till flickan säger - what is wrong?  & que te pasa? (för maximal förståelse xD) och hon säger "mi padre dije...." ...(det är allt jag förstår)  Okej dags att tänka ut ett snabbt sätt att få henne o sluta tjuta o borsta tänderna istället. Jag säger - W-e  w-i-l-l  t-a-l-k t-o y-o-u-r f-a-t-h-e-r m-o-r-e a-b-o-u-t i-t  t-h-i-s a-f-t-e-r-n-o-o-n (jag måste prata göör långsamt).. despus el cole!! ..*väntar på resultat* ..hon tystnar och nickar, *yes*, give me a hug please, un abraazo por favor, *yees, jag får en enorm kram* och sen svish in till badrummet. Jag kör en contring och byter samtalsämne, aha! halloween + att jag tar spanska kurser (favorit samtalsämnen), tandborstningen klar. Fram med skoluniformen får på typ hela själv. Mamman ger mig en hjälpande hand med strumpbyxorna och sen venga, venga iväg!! 07.57 lämnar vi huset och tack gode gud så älskar hon att springa Corre,corre, run, run! Vi hinner till bussen och jag får en puss & en kram och sen she is off.   *puh* ..and another morning has passed by.


Nu, över till något helt annat. Igår hade vi kalas och det var faktiskt hur trevligt som helst! (som blondinbella skulle sagt). Det var  5 mammor, typ 8 barn, jag och en tjej som är i samma ålder (hon som bjöd mig på halloween partyt).  Hon och jag pratade mest hela kvällen, vi hade ett gemensamt intresse, nämligen shopping. ;)
Halloween partyt kanske inte blir av för att hennes kompisar ville olika saker men troligtvis blir det något annat iallafall. Jag är rätt glad för nu slipper jag lägga massa pengar på en halloween kostym som jag skulle använt en gång. Idag ska vi iallafall gå ut för lite vanlig hederlig shopping! :-) Egentligen jobbar jag den tiden som vi ska gå men jag fick dispans från mamman. Jag fick lite dåligt samvete så jag har erbjudit mig att hjälpa till lite extra på söndag som är min lediga dag, men mamman sa att det inte behövdes. Om cirka 30 minuter ska jag bege mig iväg till min andra spanska lektion. Jag har jobbat flitigt med läxorna och fått en privat grammatik genomgång av mamman som tydligen älskar grammatik. Tur för mig! :P Igår kom hon hem och hade köpt en hel bok om spansk grammatik till mig, erkänn snällt!? Den såg dyr ut...

Nåväl, hasta luego! :)

P.s mamma & pappa, vare ikväll vi skulle skypa eller skulle ni iväg?



Kommentarer
Postat av: Rita

Du är grym!! Nanny Joe Frost släng dig i väggen :P

2009-10-29 @ 12:29:59
Postat av: isabelle

haha tack Rita ;) du kanske har några proffs tips till mig ? ;)

2009-10-29 @ 13:29:01
URL: http://isabellesmadrid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0