Drama & glädje!

Igår var en riktigt omtumlade dag kan jag säga! x) Den började bra med besök i Retiro parken med Isabelle & Moa. Det är ju så fint väder att vi alla ville vara utomhus. Redan klockan tio var det 20 grader och vid två var det över 30. Gött!

På eftermiddagen hämtade jag flickan som inte alls var på särskilt trevligt humör men när vi gick till parken blev det bättre! :p Efter cirka en timme kom mamman och vi gick för att köpa lite frukt och grejer i en kinesaffär. Men helt plötsligt kommer en av kineserna inspringande i affären helt panikslagen och okontaktbar och griper tag efter en sån här stång man använder till markiser och springer ut. Vi förstår ingenting men tänker att det kanske skett någon olycka. När vi kommer ut så pratar vi med en annan mamma och mannen själv och det visar sig att det kommit ett gäng killar och slagit honom med skärp och basebollträn och snott grejer ur affären. Detta hade hänt förut också men eftersom dom är under 18 och han inte kan så bra spanska så finns det inte så mycket polisen kan göra. För några dagar sedan hade dom kommit med pistol och hotat honom och hans familj. Dock rör det sig inte om rasism för den spanska mammans 14åriga son hade också blivit hotad av dessa killarna när han hade gått ner klockan 8 på en onsdag kväll för att köpa en cola på grund av att han bar en spansk flagga (vilket är förknippat med högerextremist). Polisen kom iallafall och pratade med många av killarna men det är ganska mycket folk i parken så det är svårt och veta vilka som var skyldiga och inte. Jag såg en av dom iallafall. En liten skit på typ 16 år med piercing och rakat huvud och rökte något som definitivt inte var en vanlig ciggarett. Dom bor inte i vårt område men dom åker hit för att mucka gräl och det känns ju inte jättebra att dom åker hit till parken där jag och flickan är ofta och även vägen jag går från bussen själv på kvällarna...  Men det värsta av allt från igår var att se desperationen och rädslan i ansiktet på den här stackars mannen, det kommer jag inte glömma i första taget.


Till något roligare! Föräldrarna valde att berätta för flickan igår att hon ska få en lillebror! Hon sa nämligen till mamman när vi var i affären att hon MÅSTE vara gravid för hon är jättetjock!! :P..så på kvällen när jag satt på toaletten hörde jag ett skrik och sedan ett - ISAABEEEELLLEE!!! Jag tänkte gode gud, nu brinner det! Men hon kom nerfarande som en pil och skrek att hon skulle få en bror  och tjollahopp vilken glädje!! :D Vi tog foton med ultraljudskorten och ringde till morföräldrar och kusiner och gode gud vilken lycka! :) Så härligt att se!!

Nu måste jag skynda mig till skolan! Shortsen, sandalerna och linnet är på så nu äre bara solglasögonen som saknas! ;D pussar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0