Hoppsan

Det där med att börja med bra uppdatering gick ju inte så bra! xD..Dagarna har varit busy busy! Men jag tänke ändå att jag skulle försöka vara lite mer utförlig i det vi gjorde när mamma & pappa var här på besök! :-)

Torsdag
Vi hade gäster fram tills 10 minuter EFTER att vi skulle åkt. Jag skulle egentligen tagit metron men eftersom pappan erbjudit sig att köra mig och hämta päronen så gjorde vi det, vi kom lite sent men tillslut kom vi dit! :)..Vi åkte till hotellet, chillade, åt på restaurangen på hotellet och sedan visade jag mitt område lite granna.

Fredag
Schemat drar igång på allvar! :P..Vi träffas klockan 9.30 för frukost på Mesena som är ett fik här i närheten! Där åt vi mackor, kaffe och goda pasteller! Sedan tog vi bussen in till stan och började med att kika på Retiro parken, sedan gick vi ner till museumet Reina Sofia via plaza de cibeles och paseo del prado ( gatan där alla musuem ligger). Vi var inne på Reina Sofia rätt länge och såg tavlor som Guernica! Där efter promenixade vi upp till Plaza Santa Ana där vi käkade tapas på Lateral! Sedan blev det shopping och lite uppvisning av centrumet. Drinkar på Plaza mayor och sedan köpte vi middag på saluhallen San miguel som vi tog med hem till hotellet!

Lördag
Jag gick och köpte frukost som vi åt på hotellet eftersom mina latis föräldrar ville sova lite längre! ;) Vi åkte in till stan och åkte till Colon där vi såg vart jag går i skolan och sedan gick vi på gatan Serrano som är en exklusiv shoppinggata och senare på Velasquez! Dessvärre var  mycket stängt :(.. Sedan åkte vi till centrum igen och skulle kolla på Katedralen och Palacio real, dock var vädret som sämst denna dag och katedralen var stängd och Palacio Real hade en kö på cirka 1 miljon människor så vi tog bussen hem. På kvällen gick vi på en restaurang som heter Taberna - los huevos de lucio som mamman sa var en av de bästa här i Madrid! Vi kom när dom öppnade halv 9 och kvart i var det fullt + kö! God mat var det iallafall! Oxsvans, gambas och huevos classicos blev det!

Söndag
Mamma & jag gick tillbaka till Mesena och åt frukost medans pappa fick extra sovis! Vi åkte till Prado (till pappas stora glädje xD) och var där länge (läs: för länge ;)) och efter det besökte vi även den botaniska trädgården! Det var strålande fint väder så det var gött! Sedan åt vi lunch på VIPS! Sedan var det dags för lite shopping så då åkte pappa hem i förväg och jag och mamma tog en shoppingsväng uppe vid Gran via!  På kvällen var vi bjudna hem på middag hos min värdfamilj och det var väldigt trevligt! :) Dom hade gjort en supergod paella! Det var min värdfamilj + pappans syster och hennes dotter som var där.

Måndag
Dags för utflykt! Vi fick låna familjens bil och vi körde till Toledo som ligger cirka 8 mil utanför Madrid! Jag körde dit & pappa tillbaka! Det var fint men jag tycker att de flesta städer som man "bör besöka" runt Madrid ser likadana ut! :P..På kvällen blev det en restaurang som ligger precis bredvid hotellet. Peppitos heter den, och den var helt okej förutom att mamma & jag som beställde fisk fick in varsin HEL fisk med huvud, skin och allt...

Tisdag
Jag gick med flickan till busshållplatsen och gick för att äta frukost med mamam & pappa runt halv 9! Sedan körde jag dom till flygplatsen vid 11 tiden, det gick bra och jag hittade tillbaka (tack vare min gps xD)..sedan storhandlade jag, hämtade flickan, var på balletten, susade hem, SPRANG till en taxi, zoooom var jag framme och efter det - TOKIO HOTEL.



Kommentarer
Postat av: mam lisa

Tack för reprisen. Jag behövde en uppdatering... dagarna och allt vi gjorde bara flyter ihop för mig när jag ska berätta för någon om allt vi gjort och sett. Det var en fantastisk resa!!

Kramisar Mam

2010-04-09 @ 15:00:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0