Vecka 15!

Tjollahopp-! :) Då var det måndag och ny vecka, gött.  Vädret är fortfarande toppen så hela gårdagen spenderades i Retiro parken (med resten av jordens befolkning eller a okej Madrids befolkning men det kändes fan som fler) där det solades och vi hade med oss picnick! Jag skulle ju gå till mataffären här på morgonen men upptäckte att den var stängd...så jag fick gå till Mesena ( cafét där mamma&pappa o jag åt frukost) och köpte med mig en empanadilla! Vädret är rätt roligt här, det är hyffsat kallt på morgonen men vid 14.00 tiden då börjar det bli varmt och sedan håller det i sig länge! Igår när jag åkte hem vid 19.00 var det fortfarande 30 grader i solen! Trots detta blev jag inte en gnutta brun..inte ens RÖD!! Why god why!? Jag börjar misstänka att solkrämen jag fick av mamman är boven...den är nämligen 50 och för barn så den är väl hyper stark! Jag smörjde in mig vid 11 och inget mer på hela dagen...hmm....jag vill ju blir brun!!

Iallafall så var pappan, flickan + en av kusinerna i Barcelona igår! Dom var bjudna på en välgörenhetsgrej som var i en äventyrspark så dom tog planet på morgonen och kom tillbaka på kvällen, avis är jag! Flickan har förresten gnällt om magont i typ 3 dagar. Jag tror iofs inte att det är så farligt med tanke på att hon har bra apptit och så fort det kommer fram choklad så trycker hon i sig (kanske därför hon har ont ) och dessutom så går hon och har ont på vänster sida..sedan frågar hon mig vart jag hade ont när jag hade blindtarmen och då sa jag höger och då ändrar hon sig snabbt som attan till att hon har ont på höger sida! x) Men hon ska iallafall till doktorn ieftermiddag.

Planerna för den här veckan är iallafall (än så länge) idag storhandla & sola ;), imorgon skola, onsdag ska flickan har ridlektion, torsdag skola, fredag har flickan en sportdag i skolan då dom tävlar och vi får komma och kolla så då ska jag dit, lördag är det picknick med spanska gruppen och söndag ska jag träffa en spansk kompis till mig, tror vi ska gå på en marknad! Och någonstans där emellan ska jag försöka få Moa att bjuda mig på pannkakslunch! :P

Ha en bra vecka! =D


eftermiddagssol! :-)


utanför en restaurang där vi (läs: jag) går in och köper vatten i utbyte mot
att få låna deras toa.


sooool, då åker de enorma solbrillerna på ;D


Mola! ;)


;D

Kommentarer
Postat av: mam lisa

Vad är en empandilla för något? Åt vi det någon morgon? ( ps. pannkakslunch låter inte nyttigt ;)

Kram mam :)

2010-04-12 @ 14:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0