fredag

jisses vilken dag, och den är inte över än! x) haha jag har sprungit och gömt mig i mitt rum! Flickans bästa vän med familj är här och dom har tjoat och hållt igång hela tiden. Nu är det ju rätt sent vilket alltid slutar med tårar och bråk men för stunden låter det som det är relativt lugnt. Föräldrarna sitter och har en supé/middag och jag visste inte riktigt var jag skulle gå. Jag vet inte om jag är ledig på fredagskvällen eller inte, men mamman sa att jag fick göra som jag ville ikväll. Jag kan vara med barnen, med föräldrarna eller vad jag kände för så lite tedrickande + bloggande på rummet fick det bli!

Imorse åkte jag in till stan och mötte först upp Moa och sedan kom Isabelle. Vi fikade lite och jag hittade ett antal grejer jag var tvungen att sätta upp på min "att köpa innan jag åker hem lista". Jag åkte hem rätt tidigt för jag skulle hämta flickan i skolan klockan 14.00. När vi kom hem åt vi mellanmål och sedan pysslade vi. Vi gjorde en ram av aluminiumfolie och kartong och satte ett foto på flickan & pappan i, han fyller nämligen år snart. Där efter så åkte vi till ridningen. En av männen som jobbar där, inte lärare utan hästskötare började tjöta med mig. Han frågade om flickan och jag var systrar, sedan vart jag var från, vad jag hette och varför jag inte ville bo i Spanien i resten av mitt liv. Han själv var från Ecuador, lite kul, flickan frågade "if I like this boy" jag ba ..öh han e typ 40, knappast en pojk men han frågade för mkt för att jag skulle känna mig bekväm så jag gick därifrån när lektionen började, haha.

Men då träffade jag världens trevligaste kvinna! Hennes dotter skulle rida i samma grupp som flickan och det var första gången. Först småpratade vi lite på spanska (hon frågae om flickan var min dotter) sedan märkte jag att hon pratade på ett annat språk med sin son, då visade det sig att dom var från Holland. Det var rätt kallt ute så jag föreslog att vi skulle gå in inomhus och sätta oss, så det gjorde vi. Det visade sig att hon ursprungligen var ifrån Kenya, men uppväxt i Holland och nu bodde hon i Spanien sedan två år tillbaka. Hon kunde inte mer än 5 språk! Holländska, engelska, spanska, swahili och ytterligare ett regionalt kenyanskt språk. As coolt! Hon hade sin familj i Kenya så dom åkte dit en till två gåner om året. Hon var jättetrevlig och köpte till och med te till mig.

Väl hemma kom bästa kompisen med familj rätt snabbt och sedan föräldrarna med världen nyhet!! Fast nu kom jag på att jag kanske inte ska skriva det här. Det är nämligen en hemlighet än så länge. Men jag kan ju säga att det handlar om storleken på deras familj. ;)

Egentligen skulle vi åkt till sommarhuset imorgon men planer ändras och jag blir kvar i Madrid. Illa, för då kommer pengar spenderas, I can feel it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0