Kungligt konstmöte - VIP ;)

Hallåj!

I onsdagskväll fick jag ett sms av Moa, där hon frågade om jag hade lust att gå på en konstutställning. Javisst! svarade jag och fick även reda på att det var formellklädsel som gäller och att prinsen kanske skulle komma, jisses. Så det blev till att rota fram "formell klädsel" och det var inte det lättaste ska jag säga. Iallafall så slängde jag ihop något och efter torsdagens spanskalektion åkte vi till Feria de Madrid, där utställningen var. Moa visade biljetterna som var VIP och kostade 66 euro (!!!!) men vi fick dom gratis av Moas au-pair mamma! :) Iallafall så var det enormt stort med massor av modern konst, vilket jag har kommit underfund med att jag gillar mycket mer än klassisk konst. När vi hade gått en liten stund så såg vi en folksamling och en fotografsamling och strax efter det kom prinsen och prinsessan in i rummet. Prinsen var väldigt lång och prinsessan väldigt kort, haha, men ett stiligt par! Jag tyckte lite synd om dom bara som hade blixtar upp i ansiktet konstant...kan inte vara så kul. Det var iallafall kul att få se dem och att få gå på konstutställningen som enligt mamman är den största i hela Spanien! Tack så mycket för det Moa & inéz!

På eftermiddagen hämtade jag flickan och berättade att jag hade sett prinsen. Hennes första fråga var om han hade krona på huvudet, haha, gulligt va. Vi åkte till balletten och kvällen avslutades med att jag och mamman kollade på en film. Vi har blivit riktiga filmfreaks. Iförgår såg vi Jane Eyre och igår såg vi Lady Halcon. Jag gillar båda men dom är oftast klara vid halv 12 så på mornarna är vi ju så sjukt trötta.

Idag blir slappdag med ett litet gymbesök! :)  Buen fin de semana!


en förvånad Isabelle ser det ut som, och en toalett! x)..klänningen är
finare egentligen men kameran är dålig.



Här kommer några av mina favoriter från utställningen!


Barn fast i nät eller internet som jag kallar det, höhö.


Blåamannen, en favorit!











Tea anyone?




Prinsen är den långa typen och frugan-prinsessan är den korta beiga typen! ;)




Kommentarer
Postat av: Jens

Vilken skön utställning! Avundsjuk. Allt verkar toppen? Här är det snö snö och ... snö. Ha det bra! /Jens

2010-02-21 @ 20:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0