Lördag!

Hejhej!

Igår hände det saker ska ni veta. Först var jag och handlade mat åt mamman som skulle ha middag. Det var rätt krångligt för allt var så specifikt, exakta märken, sorter m.m. Därefter skulle jag ta en sväng till gymmet.

När jag kom dit var ingen i receptionen så jag stod där och väntade (det är som en grind man måste gå igenom), eftersom ingen kom försökte jag få kontakt med någon inne på gymmet. Det stod två män och tjötade så jag ropade -perdon, perdon! Ena mannen kollade upp, tittade på mig, höjde på ögonbrynet och fortsatte prata. Jag testade att ropa perdon ännu en gång men fick samma reaktion. Lite senare hittade jag en dörrklocka som jag ringde på och en av de som jobbar där kom och öppnade. Sedan gick jag för att springa på rullbandet. Den dryge mannen som ignorerat mig sprang bredvid och jag märkte hur han stirrade på mig......Efter en stund kom han över, och jag tänkte great nu gör jag väl något fel ( han såg ut som en sån där som tror han vet allt) så jag tryckte på pause knappen. Nej,nej sa han fortsätt och la handen i svanken på mig :S..ehh..okej jag började gå och han typ tjötade om att jag skulle springa 30 minuter och jag ba - nej det kan jag inte..då sa han men jag kan ju, jag sprang 35 minuter och titta jag har ju mage, det har ju du med och så pekade han på min mage... Okeeeeeeeej....tänkte jag. Han hade nu tagit bort sin hand men när jag började springa på rullbandet så sa han typ "inte så fort, det är för fort" och la handen IGEN på min svank och jag visste ju inte vad jag skulle säga ( detta var allltså en konversation helt på spanska) och tillslut fick jag iallafall fram ett argt POR FAVOR...och då gick han. Riktigt obehaglig typ, cirka 35 år och han typ stammade och hade jättekonstiga ögon, nästan så att jag tänkte att han var hög på något x)..men grejen är att jag ser honom där jätteofta och han verkar känna typ alla som gymmar där... Jag berättade för mamman och hon blev skitförbannad och tyckte jag skulle säga till personalen (vilket jag kommer göra om det upprepas). Nu har jag iallafall lärt mig att jag kan säga NO ME TOCAS iallfall..vilket betyder rör mig inte! haha, men nu ska jag inte slösa fler ord eller energi på den nollan!

På kvällen så frågade mamman mig om jag kunde tänka mig vara barnvakt åt ett av parens barn ( dom som skulle komma på middag alltså) och jag svarade javisst! Åh det var lättförtjänta pengar kan jag tala om. Dom kom och hämtade mig, jag kom dit och då sov barnen, jag kollade på två filmer, sedan kom föräldrarna tillbaka och körde hem mig igen, och för detta fick jag 30 euro, alltså halva min veckolön. :P..Finemang, eller hur!


Nu ska jag göra mig iordning och sedan vid 14 ska jag möta upp mina favoriter! byebye

Kommentarer
Postat av: Rita

Bella!

Vilken IDIOT du verkar ha mött på gymmet! :O Hoppas du har haft en fin dag iallafall! Det har jag, irma var här i helgen så vi firade våra fördelsedagar tillsammans med att gå på musikal igår :D Ta hand om dig! kramar

2010-02-14 @ 17:13:41
Postat av: T-P o Mam

Se upp med gamla gubbar! Annars får du skicka mamsen på dem!

Grattis på alla hjärtans dag mitt hjärta!<3

kram mam

2010-02-14 @ 19:51:56
Postat av: isabelle

ja verkligen! jadå, mycket bra! Gratulerar på födelsedagarna!:) hoppas musikalen va bra & att ni hade kul! Puss*

2010-02-14 @ 20:46:38
URL: http://isabellesmadrid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0