onsdag

Buenos diaz!

Onsdagen har anlänt. En rätt soft dag tycker jag. För mig är tisdagar och torsdagar superstress medans måndag, onsdag och fredag är rätt chill. Igår träffade jag först upp Moa för en fika och lite trevligt tjöt därefter hade vi lektion. Vi började med en ny grammatik grej nämligen futuro perfecto. Skönt att få en break från det nedrans imperfektet. Nu har vi iallafall gått igenom alla olika grammatiska former som finns, utom isådall would, should, could, vet inte vad det heter för något, men ni fattar! :P.. Förresten så gjorde jag om testet som jag gjorde innan jag började skolan här, för att se om jag förbättrats något. Och det hade jag! 12 % bättre fick jag i resultat, det är ju alltid något ;).

Efter lektionen drog jag hem och åt lunch (pitabröd) och efter typ 45 minuter var jag tvungen att ta bilen till mataffären. Det gick definitivgt bättre den här gången men det är ändå jobbigt xD.. Fast jag ser ju helt klart fördelar med att det är jag som handlar, t.e.x. så köpte jag fullkornsbröd!! Eller a.."fullkorns"bröd...annars äter vi ju bara vita rostisbröd UTAN kant, mättar inte särskilt mycket :p. Annars flyter livet på. Jag tycker det börjar bli lite för inrutat dock. Det är väldigt mycket som går på rutin när man är au-pair, jag gör typ exakt samma sak varje dag. Idag har jag än så länge lagat ett par jeans + vantar (allt går sönder här, jag förstår't inte), druckit kaffe, mejlat till universitet för det är ju på gång snart så jag måste bestämma mig för vad, var, när och hur. Sedan Jag har också kollat lite på flyg, känns ju tidigt men om man vill ha billigt flyg så måste jag boka snart. Jag försökte hitta information om extra baggage och tydligen kan man inte köpa en extra väska utan man måste betala övervikt.......så en extra väska på 10kg skulle bli 1000 spänn, nej tack! Så min idé är att mamma och pappa får ta med en TOM väska till mig som jag kan fylla och så får dom ta med den tillbaka. Jag får väl skicka ett paket med saker via posten om det skulle behövas också, det blir billigare än att betala övervikt...Så till mamma och pappa: Ta inte med något extra till mig (som jag sa från början), allt jag vill ha är en tom resväska att fylla XD

Flickan frågade imorse när vi gick till bussen när jag skulle åka hem. I juni sa jag. Då tänkte hon lite och sedan så sa hon -jaha, men då får du komma tillbaka i Juli. Jasså? varför det? undrade jag. -Jo, men det är ju min födelsedag den 7:e. Du kan komma den 5:e så du har tid att köpa present och sådant, ta med dina föräldrar också. Jag kan sova hos mamma & pappa så kan dina föräldrar ta min säng ( som är en 90cm bred barnsäng). Va snällt sa jag! Men då får du komma till min födelsedag den 12:e då, men det var hon inte lika på, hon tyckte isåfall att jag kunde stanna längre. Hon var väldigt cariñosa denna morgon, gullungen! :) <3

Förresten så är det ju såklart så att mamman är gravid, men flickan vet inget än så shh! ;)

nu; gymmet!

Kommentarer
Postat av: mam Lisa

Hej! Uppfattat ang resväska!!

Vi skypar ikväll så får vi prata mer :)

Kramkram

2010-02-11 @ 12:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0