Tjolahopp!

Tjaaa!! Händelserik dag, men jag tar det kort för jag har inte mycket tid. Började dagen med fika på Starbucks med Moa, härlig rutin! Sedan skola, jag var jätte arg på min lärare ...nu kom jag av mig! Flickan kom in o ville säga godnatt, hon har varit väldigt go på sistone! Iallafall min lärare var dum. Sedan tog jag en billig & snabb lunch med Moa för jag hade lovat att handla mat åt mamman men när jag kom hem så visade det sig att hon inte lämnat några pengar. När jag ringde sa hon att hon inte hunnit så det får bli imorgon. Iallafall så bestämde jag mig för att gå till det nya gymmet istället. Det var minst sagt annorlunda från det andra, lite sämre och mindre glamour-hemma-fru känsla över det hela, men det duger. Dock så kan dom absolut nada engelska så det blir verkligen till att öva spanskan. Det kan ju vara lite krångligt när det kommer till maskiner och instruktioner men det ska nog gå bra.

haha, saken är att jag skrev stycken över igår (tisdag) men hann aldrig skriva klart för att vi skulle se på film (Stolthet & fördom) så nu fortsätter jag här på onsdagsmorgonen. Idag ska jag åka och storhandla åt oss, fick en trevlig summa pengar till det så jag funderar på att ta en solsemester istället ;). Därefter ska jag till gymmet igen..baah, jag har riktiga skoskav på båda fötterna så det kommer bli smärtsamt, ingen träningsverk än dock.  Jag har ägnat morgonen åt att rensa min garderob (igen) medans jag försökte få internet att fungera. Jag har kommit fram till att jag har mycket kläder som jag kan slänga när jag åker hem. Saker med hål i, fläckar som inte går bort m.m. Dessutom består typ 90% av hela garderoben av tjocktröjor och dom kommer jag ju inte kunna ha länge till så det får mamma och pappa ta med sig hem när dom kommer! :P Så nog finns det plats i resväskan för shopping, höhö.

Förresten så har ju nu påbörjat min 4:e månad här i Spanien. Det känns jättekonstigt..å ena sidan känns det som att jag varit här jätte länge men å andra sidan känns det som att jag kom igår! :P..Nu är det ju för tusan bara runt 4 månader kvar innan jag ska hem igen "för gott" så att säga. Känns riktigt konstigt, jag som precis slutat räknat veckorna jag varit här...jag är ju så bekväm här nu! Nåväl, iallafall så har Moa nu laddat upp sina bilder så jag ska bjussa på lite fler sånna! Här kommer dom! :)


Vägen där vi körde och det fantastisk slottet! =)


murbestigning stod på schemat. Jag lyckades inte.

..blondinen klara't såklart.


El escorial -sloott


otra vez!


tillhörande trädgård


Happy swedes


Kvällsaktivitet! Maat in my house. Dock fick jag hjälp att tillaga den:P


I väntan på Isabelle2 öppnade vi lite vin, Jag gilla't! ..det gjorde inte moa ;p


På söndan blev det pannkakor! Vi svenskor verkar ha samma cravings när det kommer
till svensk mat! ;P


Jag älskar dom här tornen! För det första är dom väldigt coola, för det andra är dom skitbra vägriktning, man ser dom ifrån överallt och jag bor väldigt nära. För det 3e så ger dom mig en konstig hemma känsla, så fort jag ser dom tänker jag att va skönt att va hemma! x)

Så, det var allt för den här morgonen! See you later!






Kommentarer
Postat av: Moa

Klart blondinen klarat;) Va tror du?;P E rätt grym faktiskt:D

Hope to see you later!

2010-02-06 @ 10:25:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0