Vecka 7!

Ja nu är det sportlov hemma i götet men sådant trams verkar inte finnas här och det ska jag vara glad över! ;P. Helgen har varit mycket angenäm men sprang fram aldelles för fort.  På lördagen hade vi lite upptäcksfärd och var i ett område som jag aldrig varit i förut iallafall. Sedan blev det lite shopping och avslutades med lite drinkar på kvällen. Igår, söndag, ringde alarmet klockan 8.00 O_o...det var plågsamt att gå upp så tidigt men vi skulle till en stor marknad som heter El Rastro. Moa den latmasken ;), orkade inte dra sig upp utan stannade kvar hemma men vi tappara Isabelle:er tog oss upp och ut i kylan. Och kyla kan jag tala om att det verkligen var!! Minus 5 grader!!! Jag trodde jag skulle dö. Därför blev vi inte kvar där så länge men jag köpte iallafall en söt väska för 5 euro, fynd. Därefter promenixade vi in mot centrum och jag hittade ett antal grejer att sätta upp på min köpa-innan-jag-åker-hem lista.Money should cerculate like rain-water! ;)

Vid 18.00 åkte vi till Plaza de Castilla där vi skulle skilts åt men Isabelle hade ju kollat fel på busstidstabellen så henens buss gick inte för ens två timmar senare (ibland undrar man ju om vi alla är blonda egentligen ;D), men dessa två timmar hade vi en riktigt trevlig turistig och flummig stund! Jag fick se både Los torres de la puerta del Europa och 4 torres business. Vi avslutade med en fantastisk middag på Mcdonalds, en upplyftande happy meal. ;) Efter 8 timmars gående på stan var jag heeelt slut kan jag tala om.

Just nu sitter jag i min säng och kikar på en musikal som heter "Hello Dolly" med Barbara Streisand, dricker kaffe och äter en macka, måndagsmys kallas det! ;) Dock ska jag gå till gymmet sen, buhu, kallt & jobbigt. Vi var inne på El Corte ingles igår och här i Spanien finns det mycket mer klassiska filmer, hela sektioner med bara gamla härliga filmer. Jag är ju lite sugen på att köpa någon med Marilyn Monroe, fast priset är liiite för högt tyvärr.


Utsikten från lägenheten där jag var barnvakt, fabulous!


Det underbara fiket där vi fikade!

Söta ljus!


haha, dom hade lite svårt o sitta stilla ;)


Mina snygga cuadernos jag köpte för att ha till spanskan!


..mer bilder kommer ;)





Kommentarer
Postat av: brännie

CUADERNO :D Libreta, sí!

2010-02-15 @ 12:19:48
URL: http://juxigt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0