Go morrron Go morron!

Efter lite knep & knåp så fungerar min dator även idag, shoflöjt! Morgonen har flytit på som vanligt och föräldrarna ska strax åka till jobbet. Själv så ska jag först gå till Carrefour och inhandla lite smått för grannarna ska bjuda på middag ikväll fast i vårt hus! x) Sedan ska jag faktiskt släpa mig till gymmet...även om det lockar mer att stanna vid min dator, läsa Elle, titta på en film och dricka kaffe. <3 Det regnar fortfarande och är väldigt grått och tråkigt ute, precis som hemma! ;)

Jag kom och tänka på två saker igår! 1. Det mesta här har en öppen politisk åsikt. Till exempel så visades igår på tv en reklam med en tidning som heter El pais och så stod det "stolt över att vara vänster" och därefter en annan tidning som det stod "stolt över att vara höger, vi ger dig dom rätta nyheterna". Så har vi väl ändå inte i Sverige? Dels så har dom väl inte en politisk åsikt och dessutom så visar dom ju aldrig en specifik produkt att jämföra med, det är ju alltid "bättre än andra produkter" men inte bättre en en specifik produkt. Vidare så har jag märkt att det visas väldigt många politiska program och debatter för jämnan. Till exempel så såg vi igår ett program som heter El gato - en agua där olika personer och politiker debatter de viktigaste frågorna just nu. Då märkte jag att istället för att ha ett glas vatten bredvid sig som det brukar vara så hade dom självklart ett glas rött vin istället. Tänk vilket liv det skulle bli om t.e.x. Reinfeltd stod och debatterade för att plötsligt stanna upp och ta några klunkar rött vin och för att sedan fortsätta med att börja sitt nästa argument med "ursäkta men du är en idiot" ...som det ganska ofta kan låta här.

Nåväl nu ska jag ta kaffe & en frukt och sedan ska jag påbörja dagens ärenden! (= ...hjääälp nu kom mamman in och frågade om jag kunde köra och hämta flickan själv idag!!! oooooohh....önska mig lycka till, haha! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0