Halluuu

Här är allt grejt, stressigt men grejt! I måndags var jag på bio med Marta, vi såg Nine. Jag tror att jag tycker den var bra, jag har lite svårt att bestämma mig för ibland  var den lite seg och alla sjöng inte så värst bra men jodå den var okej! På måndagskvällen var jag barnvakt åt 4 barn samtidigt som jag bakade en kaka ( som jag och mamman hade lovat att vi skulle göra), samtidigt som jag gjorde mina läxor, samtidigt som jag försökte hjälpa barnen med sina läxor, haha. Låt oss bara säga att mina läxor inte var så välgjorda! :P.. Iallafall så gick det bra, jag fick hjälp av Marta också vilket var gött för dessa barnen kunde ingen engelska alls så det var bara att langa fram alla spanska kunskaper jag har!

Igår var jag i skolan och det var inte så himla kul igår faktiskt. Vi håller på med imperfekt och preteritum och när man ska använda vad, det är väldigt speciellt med spanskan och det är det absolut svåraste om ni frågar mig. Iallafall så åkte vi till balletten som vanligt, denna gången var mamman med så hon hjälpte mig med läxan ( jag skulle skriva en text om min förra skola, kul). På kvällen skulle mamman och pappan iväg så jag och flickan var själva, men hon skötte sig så bra så! Vid 22.00 kom föräldrarna hem igen och då hade dom hyrt Män som hatar kvinnor, som är jättestor här! Det var riktigt kul att få se en svensk film, även om vi såg den på spanska! Okej, det var lite underligt att höra Mikael Nyqvist prata spanska men rösterna som dubbar är faktiskt väldigt bra och dom lät faktiskt väldigt lika allihopa, dessutom så utalade dom namnen ganska bra. Jag var helt lycklig när dom visade omgivningar och jag satt o tjöta om Karlstad, Uppsala och Stockholm med familjen. Föräldrarna tyckte att Sverige såg ut att vara väldigt vackert men undrade om det verkligen såg ut så eller om dom manipulerat bilderna. Jag sa att det ser ut så men att det soliga vädret har vi bara 1 % av tiden! ;) Sedan så hoppades dom på att vi inte var lika våldsamma som på filmen.... haha.

Ojoj det blir ett långt inlägg det här menmen. Idag ska jag till gymmet! Jag hann inte igår så det kommer jag väl få skit för hos tränaren :p. Därefter ska jag hämta flickan, sedan ska vi åka till ridningen som flyttats till idag för familjen åker bort imorgonkväll för att fira mammans födelsedag. Jag vet inte vart dem ska och det vet inte hon heller, för det ska tydligen bli en överaskning! :p.. Dessutom ska föräldrarna bort ikväll så jag och flickan får en riktig heldag tillsammans! Förhoppningsvis/troligtvis så lämnar dem bilen och då får jag låna den och då ska jag försöka göra någon dagsutflykt eller så! :)

Vi hörs imorgon!


en fantastisk lunch på ett fantastiskt ställe -IKEA


Vänta! jag tror jag känner igen den där?


happy sweeeedes!


Isabelle verkar gilla det, men Moa ser ju något skeptisk ut. P.s tanten som ni ser i mitten
hade ut läsk över HELA min stol och bad knappt om ursäkt. Dum.

Kommentarer
Postat av: elle

Va tyket av henne :(

2010-01-27 @ 15:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0