Jag tar inte en meter till.

Jag är HELT slut. Jag har gått, gått, gått, gått, gått och gått idag. Jag gick hemifrån klockan 9.00 till metron, träffade Vanessa klockan 10.00 och drack kaffe, kikade i affärer osv. fram tills klockan 13.00 då hon var tvungen att åka hem. Då gick jag vidare och åt lunch, själv...jag hatar att äta/fika själv, jag känner mig helt mobbad, som att alla tittar på mig och  tänker "ååh har du inga vänner stackare". Men, det gick iallafall bra. Sedan kikade jag mer i affärer, läste, pluggade, jag gick upp till den DYRA gatan Serrano där alla Prado, Gucci, Frey Wille och Ordning&reda (surprise va) ligger. Jag gick runt där ett tag och sedan bestämde jag mig för att hitta det arkeologiska museet men det gjorde jag ju inte såklart för jag gick åt fel håll, i cirka 3km................Sedan gick jag tillbaka, va inne på museet som var intressant men litet och sedan tänkte jag att jag tar bussen från Serrano hem, men jag hittade inte hållplatsen.

Därefter jag gick alltså tillbaka upp hela Serrano sedan insåg jag att det är en enkelriktad väg jag går bredvid så det är väl klart som korvspad att det inte finns en hållsplats åt andra håller, dah. Efter viss förvirring och krångel kom jag på en buss som skulle rent teoretiskt gå till mig. Men jag blev lite skeptisk när jag var den enda personen kvar på bussen, dock så kom jag fram till hållplatsen som skulle vara den rätta. Jag klev av och insåg att jag inte hade den blekaste aning om vart jag var, men jag började spatsera frammåt och efter 5 minuter så insåg jag att jag var rätt bara att jag kommit från andra hållet så det var därför jag inte kände igen mig.

Jag gick hem, hämtade träningsgrejerna som jag lämnat i bilen för att slippa släpa på dom hela dagen. Jag gick hela vägen till gymmet, 25 minuters promenad, gymmad och gick tillbaka och vara hemma  21.05. Precis när jag kliver in genom dörren och tänder lampan ser jag att larmet är aktiverat, FAN tänker jag, för jag kan inte koden...men precis då så hör jag att familjen kommer så jag springer ut och pappan sprang och avaktiverade det, puh!


Plaza de Colon, här går jag i skolan! :)


Museo argeolocio..(eller något i den stilen)


Man kan ju tycka att jag skulle tänkt att museumet var i närheten när jag
såg dessa jätte klossar meeen icke!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0