Mer snöööööööööö

Heeej!

Jag är precis hemkommen från en sen bio, såg Avatar med Iselin. Den var okej men vääääldigt lång. Jag var hemma först på morgonen o umgicks o sånt där. Föräldrarna har haft 3 eller 4 olika par på besök idag, haha, dom är über sociala! Jag begav mig till kören vid 3 men det var bara jag och Iselin där så vi gick efter drygt en timme. Vi blev ju inte mycket till kör med bara två personer! Jag överlämnade också min underbara gåva från Sverige -mesost! haha hon blev jätteglad! Iselin stannade nämligen här över julen och jag vet att hon saknat denna osten väldigt mycket så jag tänkte hon skulle få något norskt iallafall!

Vi gick iallafall och tog en kaffe efteråt och därefter hade vi tänkt gå till Prado (museumet) men det var stängt så det fick bli bio istället. Men vi ska gå till Prado nästa helg! :)...På kvällningen började det snöa IGEN och när jag var påväg hem så ringde pappan och sa att han skulle hämta mig vid metron vilket var gör snällt och när jag kom hem frågade mamman om jag inte var rädd för det var ju så mycket snö.  - Men jag är ju från Sverige! sa jag, det här är ju inget! Vi har typ en halv dm snö och flickan ska inte gå till skolan imorgon för det blir så kaos med trafiken så det lär bli omöjligt. Detta är tredje gången vi har snö sedan jag kom hit. Enligt mamman så har det nog aldrig hänt förut, dessa klimat förändringar alltså.. Juste! Jag & Iselin råkade skulle gå ner i en metro men hamnade bara i tunneln med dom olika uppgångarna och där nere var typ 10-15 hemlösa människor som satt o gömdes sig för snön, tyckte verkligen synd om dom.

Jag har en busy week som man säger frmför mig.Ska försöka träffa Moa imorgon om inte snön stoppar mina planer och så är det skola, dessutom ska jag försöka gymma och sånt där viktigt imellan. Nåväl, nu måste jag sova också! ;) Hasta luego!

p.s  Jag ska försöka höra av mig mamma & pappa men mitt internet är typ halv dött , det har inte fungerat på hela dagen, men vi kanske kan skypea imorgon om ni är i sthlm? :) typ runt 21.30?

Kommentarer
Postat av: T-P o Mam

Hej gumman!

Undrade just vad du höll på med igår.... men nu föstår vi:)

I kväll kan vi inte skypa för pappa åker upp i em med mig och har alltså ingen dator men imorgon (tisdag) går bra vid 21.30

Ha det gött i snöyran;)

2010-01-11 @ 10:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0