museumsbesök & stadskörning!

Hallå eller!

Ytligare en lång dag har passerat. Imorse när jag vaknade (eller blev väckt rättare sagt) berättade flickan att vi skulle besöka ett museum, kul! Föräldrarna jobbade ju så vi skulle själva ta bussen, gå, vara på museet och sedan ta bussen till kontoret och åka bil med mamman hem. Det gick rätt bra, flickan var gööör snäll hela tiden och höll hårt  i min hand dock så ville hon inte stanna på museet så länge utan hon ville hellre leka café på kontoret (såklart). Påvägen dit så lyckades hon dra in mig i en leksaksaffär (big mistake) men jag lyckades faktiskt få ut henne ur affären utan att köpa något och inte jätte sura miner, yes!  Efter lite trubbel med bussarna och byten o grejer så kom vi iallafall till museet och såg många Picasso tavlor inkluderat den mycket kända tavlan Guernica!

Sedan efter lite mer bussbekymmer kom vi till kontoret där vi lekte café medans vi väntade på föräldrarna och sedan gick vi och åt lunch på en spansk bar, mycket trevligt! jag fick något som hette i stil med "revuelto" till förätt vilket var typ ägg, sparris och skinka i en röra, mums! till varmrätt blev det calamares med sallad, I like it. Sedan kom pappan på att detta då var ett ypperligt tillfälle för mig att öva på bilkörningen. Det lät ungefär så här -Har du lust o köra hem? det är bra övning! Vill du ha lite vin? Vilket jag nog hade behövt haha. Jag har inte kunnat köra så mkt pga. snön, dom har ju som sagt inte vinterdäck så det är lite klurigt. Jag tog iallafall mod till mig (utan vinet) och körde enda från Puerta alcala och hem! Jag gillade speciellt den 4 filiga rondellen med stoppljus mitt i. Oh, justde!! Jag skulle ju köra ut från parkeringshuset också där bilen stod och jag har aldrig kört i en sådan men det gick bra enda tills att jag skulle trycka in det där kortet för att grinden ska öppnas. För då fastnar såklart det jävla kortet och vi var tvungna till att ringa efter personalen! xD Vi var hemma i cirka 15 minuter för sedan skulle vi ju till ridningen, även då körde jag! Jag är ett proffs nu bara så ni vet. Vi körde direkt från ridningen till flickans kompis där vi stannade och tog en öl (jag höll mig till fanta, dom tycker nog jag e lite töntig ;D). Nu har föräldrarna gått över till grannarna för middag så jag e själv, rätt gött faktiskt. Imorgon ska jag träffa Vanessa! :) för lite Barajas shopping, men bara lite. ;)

Försöker lägga in lite bilder! Besitos <3


nu är mina lådor lite mer välfyllda efter att jag tagit hit ytterligare 20kg
kläder! ;)


fint nattlinne jag fick av familjen i julklapp!


en pjamas, väldigt dålig bild dock! x)


strumpisar!


denna vackre snögubbe lyckades vi göra igår! :-)


Kommentarer
Postat av: T-P

ja vill också se Guernica!!

2010-01-09 @ 17:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0