Yo

Sådärja. Börjar ganska många av mina inlägg med det ordet va? haha. Iallafall så har jag både hunnit med gymmet (vilket var asjobbigt) och att hämta flickan från skolan. Tyvärr var hon inte jätte trevlig. När jag kom så frågade hon direkt efter mamman och sedan när jag tvingade henne att ta på sig jackan så fick jag ett "jag gillar inte när du hämtar mig, jag vill att mamma ska hämta mig" tillbaka. Kul.

I bilen fortsatte det med bråk om musiken så tillslut blev jag arg. Jag har aldrig blivit arg förut så det var ju något nytt. Först så gav jag henen bara silent treatment tills att hon förstod att något var fel. Sedan så sa jag -jag tänker inte prata med dig när du beter dig som du gör. Då börjar hon med "sorry,sorry" som vanligt men denna gången sa jag -Nej, vi pratar när vi kommer hem. Men hon fortsatte med "sorry, perdoname Isabelle" ett tag och jag lät henne hållas en stund, till hennes förtret tillslut sa hon "men Isabelle du förlåter mig ju alltid, varför inte nu?" Jag lät henne hållas ytterligare ett tag sedan förklarade jag för henne vad som var fel och att det inte är lätt för mig att vara snäll mot henne när hon inte är det  mot mig och att jag är helt själv här i Spanien, borta från min familj och vänner och om hon inte är snäll mot mig så gör hon det så mycket svåare. Då bad hon om ursäkt på riktigt och sa att jag är del av familjen och att jag är som hennes syster, och förlåt igen och sedan var hon snäll resten av tiden. Jag var dessutom skitstressad för det var så j*vla mycket trafik så den vägen hem som vanligtvis tar 20 minuter tog 1 timme. Dessutom så hade jag typ ingen bensin kvar...STRESS.

Nu har iallafall mamman tagit henne till ridningen! Jag behövde inte följa med för dom skulle till några vänner efteråt, så jag kunde få va ledig ett tag tyckte mamman! skönt :P Jag ska gå till Estancon och lämna in min beställning av mitt månadskort till metron! Ciao!


så här parkerar man i Spanien, man kör upp på kanten av vägen,
akta stenarna, träden och staketet bara!


så här nära träden måste man vara och då var jag ändå långt ut,
och nej jag körde inte in i trädet ;)



men jag var ju änna glad ändå! och som ni ser i mitt ansiktre
så var det mycket soligt! xD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0